Δευτέρα, 28 Οκτωβρίου 2013

Τι προσέχω σε μια παρουσίαση;


Κανόνες
  • Λιτή περιγραφή, απλά σχήματα, που δεν κουράζουν τον θεατή
  • Περιεκτικό και λιγοστό κείμενο
  • Εικόνες και βίντεο, που προσθέτουν στο περιεχόμενο του θέματος
  • Σαφείς τίτλοι και λεζάντες
  • Ήχοι και μουσική, που θα κρατούν το ενδιαφέρον του κοινού
  • Μεταβάσεις (transitions) και εφέ που θα κάνουν τη παρουσίαση ελκυστική
  • Εξώφυλλο, Επιμέλεια, Πηγές και Βιβλιογραφία απαραίτητα!

Δομή αναφοράς

Παρατηρώντας τις ενδεικτικές αναφορές απαντήστε στα ερωτήματα:
  1. Τι πρέπει να περιέχει το Εξώφυλλο της αναφοράς;
  2. Τι πρέπει να περιέχει το Εσώφυλλο;
  3. Γιατί παρεμβάλλουμε κενές σελίδες;
  4. Γράψτε Ευχαριστίες 
  5. Τι περιλαμβάνουν τα Περιεχόμενα; 
  6. Πως δομείται η Εισαγωγή;  
  7. Πως δομείται η αναφορά; Γιατί γράφουμε λέξεις-κλειδιά; 
  8. Στις σελίδες ανάπτυξης του θέματος πώς θα ορίσετε τα Περιθώρια, την κεφαλίδα και το υποσέλιδο, τη στοίχιση, την αρίθμηση (π.χ. 1, 1.1., 1.2., …. 1.3., 1.3.1., 1.3.2., 1.4.), το βασικό μέρος, τις επικεφαλίδες επιπέδου 1, 2, 3;
  9. Πώς θα τοποθετήσετε τις Εικόνες, τα Σχήματα, τους Πίνακες (Τίτλος, αριθμημένη λεζάντα, στοίχιση); 
  10. Πώς θα γράψετε τις Παραγράφους (με εσοχές ή όχι, γραμματοσειρά, μέγεθος) 
  11. Πώς θα γράψετε τις Αναφορές, Πηγές, Βιβλιογραφία, Δικτυογραφία; 
  12. Πώς θα φτιάξετε τα Περιεχόμενα, τα Ευρετήρια εικόνων, σχημάτων & πινάκων; 
  13. Φτιάξτε τα δικά σας εξώφυλλο/εσώφυλλο αναφοράς (χρήση λογοτύπων).
ΆΡΑ η δομή της αναφοράς μου θα ακολουθεί τις παρακάτω προδιαγραφές:
ΔΟΜΗ ΑΝΑΦΟΡΑΣ
ΕΞΩΦΥΛΛΟ:  Εικόνα, ημερομηνία παράδοσης, ονόματα συγγραφέων, τίτλος θέματος
ΕΣΩΦΥΛΛΟ: Τίτλος σχολείου, λογότυπο, τίτλος θέματος, ερευνητική εργασία, ονόματα συγγραφέων, διμελής επιτροπή (επιβλέπων καθηγητής : π.χ. κ. Σούμπαση , μέλος: κ. Φυσάκη), τόπος και ημερομηνία παράδοσης
3η ΣΕΛΙΔΑ : Κενή
4η ΣΕΛΙΔΑ:  Ευχαριστίες ( πλήρης στοίχιση, παράγραφοι με κενές γραμμές, χωρίς εσοχές
5η , 6η, 7η  ΣΕΛΙΔΑ:  Περιεχόμενα ( με τίτλους και αριθμούς σελίδων με διαδραστική πρόσβαση, στα κεφάλαια θα υπάρχει ανακεφαλαίωση, συμπεράσματα, βιβλιογραφία και  ευρετήριο εικόνων )
8η ΣΕΛΙΔΑ:    Γενική εισαγωγή ( γενικά για το θέμα, γενικός προβληματισμός, σκοποί της εργασίας, κατανομή ύλης κατά κεφάλαιο και λέξεις κλειδιά)
11η ΣΕΛΙΔΑ: Κενή
12η – 99η ΣΕΛΙΔΑ:  Κεφάλαια,  μικρή εισαγωγή (με τίτλο, υπότιτλους, τύπου επικεφαλίδα 1, 2, 3)
ΠΑΡΕΜΒΟΛΗ ΕΙΚΟΝΩΝ : Για τις εικόνες χρησιμοποιούμε (όσο είναι δυνατόν) όλο το πλάτος της σελίδας με λεζάντα που ξεκινά με την φράση « εικόνα Χ:» και τελειώνει με το θέμα της εικόνας
100η ΣΕΛΙΔΑ: ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ : όνομα συγγραφέα ( επίθετο, αρχικό γράμμα ονόματος, τελειώνουν με τελεία), χρονολογία έκδοσης, τίτλος άρθρου, εκδοτικός οίκος/ πανεπιστήμιο
101η ΣΕΛΙΔΑ: ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ ΕΙΚΟΝΩΝ:  Λεζάντα
102η ΣΕΛΙΔΑ : Τέλος αναφοράς – κενή σελίδα.

Ενδεικτικές αναφορές

Αναζήτηση στο Διαδίκτυο

Για την έρευνά μας καταφεύγουμε στο διαδίκτυο χρησιμοποιώντας μια μηχανή αναζήτησης. Μια μηχανή αναζήτησης είναι μια εφαρμογή που επιτρέπει την αναζήτηση κειμένων και αρχείων στο Διαδίκτυο
Αποτελείται από 3 είδη λογισμικού:
  1. το spider software (ένα πρόγραμμα το οποίο διατρέχει όλο το web και βρίσκει και διαβάζει όλες τις ιστοσελίδες), 
  2. το index software (μία βάση δεδομένων η οποία περιλαμβάνει αντίγραφα των σελίδων που επισκέφτηκε ο spider), και 
  3. το query software (ένα λογισμικό που επιτρέπει στους χρήστες να κάνουν έρευνα στο ευρετήριο).

Όλες οι μηχανές αναζήτησης παρόλο τη διαφορετικότητα τους έχουν κάποιες κοινές λειτουργίες.
  1. Οι μηχανές αναζήτησης δεν ερευνούν σε πραγματικό χρόνο τον παγκόσμιο ιστό αλλά μία βάση δεδομένων που περιέχει κάποια αντίγραφα ιστοσελίδων. Για την έρευνα αυτή χρησιμοποιούνται κάποια προγράμματα που ονομάζονται «ρομπότ» ή «αράχνες» (spider, crawler ή webcrawler). Αυτά «σερφάρουν» στο Διαδίκτυο σε διάφορες ιστοσελίδες με σκοπό τη συλλογή πληροφοριών με βάση κάποια κριτήρια. Η λειτουργία αυτή πρέπει να γίνεται συνεχώς διότι οι ιστοσελίδες αλλάζουν και η βάση της μηχανής θα πρέπει να ανανεώνονται με νέες πληροφορίες. Μια μηχανή αναζήτησης μπορεί να διαθέτει περισσότερα από ένα «ρομπότ».
  2. Αφού τα «ρομπότ» βρουν τις ιστοσελίδες τις περνούν στη βάση δεδομένων. 
  3. Μία ακόμα λειτουργία των μηχανών αναζήτησης είναι ότι επιτρέπουν στους χρήστες να «ψάχνουν» στη βάση δεδομένων τους μέσα από περιβάλλον που παρέχει πολλαπλές δυνατότητες. 

Διεθνείς μηχανές αναζήτησης: Google, Altavista, Raging, Lycos, Hotbot, Yahoo, MSN search, Excite κλπ

Διαβάστε προσεκτικά τις παρακάτω συμβουλές γαι την αναζήτηση στο Google


....περισσότερα στο http://www.google.gr/advanced_search




ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Φύλλο εργασίας
  1. Αν στη μηχανή αναζήτησης Google ψάχνετε για άσπρο κανίς και πληκτρολογήσετε «άσπρο κανίς» αντί άσπρο κανίς τι θα καταφέρετε; ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………... 
  2. Ποια θα είναι τα αποτελέσματα των αναζητήσεων α) τέχνες OR arts β) «τέχνες arts» γ) τέχνες arts; ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
  3. Τι περιμένουμε να βρούμε αν αναζητούμε «ζώα», -λιοντάρι, -τίγρης, -λεοπάρδαλη; ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
  4. Τι θα βρούμε αν αναζητούμε το: ύψος 190..210 εκ.; ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
  5. Χρησιμοποιήστε τα εργαλεία σύνθετης αναζήτησης για να βρείτε ελληνικές ιστοσελίδες που περιέχουν την λέξη school και ενημερώθηκαν το τελευταίο 24ωρο! ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
  6. Βρείτε σε ελληνικές ιστοσελίδες το λήμμα school σε αρχείο τύπου ppt (filetype:ppt)! ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
  7. Βρείτε τον ορισμό της λέξης citizenship (define:citizenship)! ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
  8. Βρείτε ασπρόμαυρες φωτογραφίες για το λήμμα «Αθήναι», που ενημερώθηκαν τις τελευταίες 24 ώρες ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
  9. Πόσες αρχεία ppt βρήκατε για το λήμμα diet σε ελληνικές ιστοσελίδες, που ενημερώθηκαν εντός του έτους;
    ....................................................................................................................................................................................................................................................
  10. Πόσες απαντήσεις βρήκατε για τον όρο Πρώτες βοήθειες και σε πόσο χρόνο;
    ..........................................................................................................................
    Πόσες αρχεία xls βρήκατε για τον όρο Πρώτες βοήθειες σε παιδιά και σε πόσο χρόνο;
    ..........................................................................................................................

Τύποι ηλεκτρονικών αρχείων σε κατηγορίες


Από τους νοητικούς χάρτες...

Για να καταγράψουμε γραφικά (με εικόνα) τις σκέψεις μας, μετά από τον καταιγισμό ιδεών, για τις πτυχές ενός θέματος και όχι μόνο, σχεδιάζουμε έναν νοητικό χάρτη.


Mind mapping


Νοητικοί χάρτες
Διατροφή, Β' τάξη
Μαθαίνω πώς να μαθαίνω, Α' τάξη
Μαθαίνω πώς να μαθαίνω, Πτυχές, Α' τάξη
Πώς οραματιζόμαστε το μέλλον, Β' τάξη
"In time", ταινία, μια δυστοπία, Β' τάξη
Το σχολείο μου, Β' τάξη
Το σχολείο μου, Β' τάξη
Πάμε εκκλησία, Α' τάξη
Σώζω+Προσέχω=Ζω, Α' τάξη


ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Σχεδιάστε τον δικό σας νοητικό χάρτη χρησιμοποιώντας την εφαρμογή mind42.com όπως το ακόλουθο:

1ος νοητικός χάρτης ερευν. εργασίας ΣΩΖΩ+ΠΡΟΣΕΧΩ=ΖΩ, α' τάξης




Βήματα ερευνητικής εργασίας

Τα βήματα για την υλοποίηση της ερευνητική εργασίας είναι 7:
  1. αναλύουμε το θέμα και καταγράφουμε τις πτυχές του με τη χρήση νοητικών χαρτών
  2. χωριζόμαστε σε ομάδες και μοιραζόμαστε τους ρόλους στις επιμέρους έρευνες
  3. κρατάμε ημερολόγιο (χειρόγραφο ή ηλεκτρονικό)
  4. αναζητούμε το υλικό (  με βιβλιογραφική και δικτυογραφική (internet) αναζήτηση, σχεδιάζουμε και επεξεργαζόμαστε ερωτηματολόγια ή παίρνουμε συνεντεύξεις)
  5. συνθέτουμε την αναφορά μας (παράγοντας κείμενα και τεχνήματα)
  6. σχεδιάζουμε την παρουσίαση της εργασίας (ενσωματώνοντας οπτικοποιημένα κείμενα από της αναφορά μας και τεχνήματα)
  7. κάνουμε την αυτοαξιολόγηση για την αναγκαία ανατροφοδότηση.

Τρίτη, 15 Οκτωβρίου 2013

ΣΤΗΡΙΞΗ ΕΡ.ΕΡ. - Η εκπαίδευση στον 21ο αι.

Λογότυπο



Project = ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 
= έρευνα + αποτελέσματα





ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
  • Χρησιμοποιήστε το wordle.net και οπτικοποιήστε τη φράση: Education in the 21st century is associated with creativity, cultural awareness, problem solving, innovation, civic engagement, communication, productivity, collaboration, accountability, exploration, initiative, responsibility, leadership.

  • Μεταφράστε τη φράση και φτιάξτε ένα word cloud με τις ελληνικές λέξεις όπως το δείγμα:
Νοητικός χάρτης τύπου word cloud
Θέμα: τα χαρακτηριστικά της εκπ/σης του 21ου αι.



Τρίτη, 1 Οκτωβρίου 2013

Α' τάξη - Ερ.Ερ.4.: Πάμε εκκλησία;

Α' τάξη - Ερ.Ερ.3.: Σώζω-προσέχω-Ζω

Α' τάξη - ΕΡ.ΕΡ.2.: Εικόνα- Μήνυμα

Α' τάξη - ΕΡ.ΕΡ.1.: Μαθαίνω πώς να μαθαίνω

Οδηγίες διδασκαλίας Ερευνητικών Εργασιών

Σχολικό έτος 2013-14


Τέλος σχ. έτους 2012-13

Τέλος σχολικού έτους 2012-13
Καλή ξεκούραση....


k9


Συνέντευξη με Μικρασιάτη


School: Upper Secondary School "Miltos Kountouras"
School Year: 2012-13
Project: Οι Πρόσφυγες στη Νέα Φιλαδέλφεια
Reporter: Vassilis Stavrinidis (student)
Immigrant: Vassilis Chatzitheodoridis
Teacher in charge: Stella Kontopidi

Τα εδέσματα του Πόντου

Μικρασιάτες & Ενδυματολογία

Μικρασιάτες: Τέχνες & Γράμματα

Η ψυχολογία των προσφύγων

Πρόσφυγες & ελληνική οικονομία

Εξορία

Μικρασιατική καταστροφή - Πρόσφυγες